30-09: Ganseong

30 september 2016 - Ganseong-eup, Zuid-Korea

We doen het vanochtend rustig aan en nemen overal uitgebreid de tijd voor. Rond 10 uur fietsen we door Bonpro en zien een leuke strandtent waar we stoppen voor een bak koffie. We leggen uit wat we willen drinken en de eigenaar gaat druk aan de slag. Het resultaat is een (overigens heerlijke) latte terwijl we toch echt om een zwarte bak hadden gevraagd. Nevermind!

haven

Aangezien je hier nauwelijks verkeerd kunt fietsen kiezen we steeds voor de kleine weggetjes en zoveel mogelijk de fietspaden, zo blijven we het dichtst bij de kust. Toch fietsen we voor twaalven Ganseong al binnen.We stallen de bagage in de hotelkamer en klimmen weer op de fiets voor het laatste deel van de kustroute. We komen door prachtige, kleine vissersdorpjes en kiezen ook nu voor de rustige weggetjes. Soms fietsen we bijna letterlijk over het strand.

inktvis

Overal weer vriendelijk lachende mensen, daar waar we soms even stoppen worden weer nieuwsgierige vragen gesteld.Na een kleine dertig kilometer stopt de route abrupt want er staat een groot hek en militairen op de weg. Hier kunnen we echt niet verder tenzij we een lift van een local kunnen krijgen want auto’s worden wel doorgelaten.

bij de grenspost

Met een van de militairen maken we een praatje en hij vertelt dat de lokale bevolking wel wordt doorgelaten omdat daar hun werk ligt maar dat er achter het hek geen mensen meer wonen. Hij vindt het leuk te horen dat wij zo positief zijn over Korea en haar bewoners. Hij maakt zelfs een buiging en dankt ons hiervoor en maakt zijn excuses dat we echt niet verder mogen. Hij is onder de indruk van onze tocht. Na een stevige handdruk keren we zuidwaarts.

Het is heerlijk fietsen zo, zonnetje erbij en weinig wind. We nemen afscheid van de zee en beseffen ons dat we deze prachtige plekken achter ons moeten laten. Morgen trekken we weer de bergen in.

Straks in het hotel gaan we plannen maken voor de komende week.afscheid van de zee

1. Gery:
    30 september 2016
    Leuk om n beetje mee te reizen zo