10-10: Seoul dagtocht

10 oktober 2016 - Seoel, Zuid-Korea

Gisteren dus een luie zondag maar vandaag toch weer wat kilometers gemaakt. Voor het eerst in vier weken geen Koreaans maar een meer westers ontbijt. Buiten is het nog geen 16 graden als we wegfietsen dus voor het eerst deze vakantie hebben we de jasjes aangetrokken.

We steken de rivier over en verlaten Seoul in westelijke richting. Na zo’n 15 kilometer laten we de stad echt achter ons en fietsen richting Paju. Halverwege keren we om en bij een mobiele fietsreparatie plek stoppen we om onze fietsen te laten reinigen en dat gebeurt echt grondig. Een uurtje later vertrekken we weer en fietsen nu in oostelijke richting. Het is nu echt genieten met een heerlijke herfstzon en ca 21 graden. Na zestig kilometer houden we het voor gezien en keren terug naar het hotel.

mobiele fietswerkplaats

Vanavond met de metro naar de overkant. Eerst naar de Namdaemun markt op zoek naar een paar souvenirs en we eten een paar broodjes bapao. Dan naar het centraal station voor boodschappen bij de Lottemart en een paar uur later zijn we terug bij het hotel.

Morgen is de dag van vertrek...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dinie:
    10 oktober 2016
    Wat prachtig al die foto's , de mooie verhalen ik heb jullie reis met plezier mee beleefd.
    Geniet nog even van jullie laatste dag (helaas) maar ook aan deze bijzondere reis komt een eind. Ik wens jullie een zeer goede terugreis. Hartelijke groetjes Dinie en Jan
  2. Astrid:
    10 oktober 2016
    En dan is het nu echt op. Ik wens jullie een heel goede en veilige reis terug. Ben stiekem wel blij als ik jullie weer gezond en wel weer terug zie. Dikke liefs ❤️
  3. Hans en ingrid:
    10 oktober 2016
    jeempie, wat hebben jullie een geweldige tijd gehad. Een hele veilige reis weer naar Nederland. En dat eigen bedje slaapt ook echt heeeeeel lekker!
  4. Elze:
    10 oktober 2016
    Wij wensen jullie een veilige en ontspannen terugreis!
    Tot ziens van de Cupjes
  5. 10 oktober 2016
    We bidden voor een veilige terugreis naar Deventer. Jullie hebben een fantastische reis gemaakt en de herinneringen pakt niemand je weer af .
    Gauw tot ziens Heit ,mem en Jan Ottot.
  6. Luisa:
    10 oktober 2016
    Een veilige reis terug na zo'n geweldige ervaring !!!
  7. Mirjam:
    11 oktober 2016
    Dank voor de fijne verhalen en foto's. Ik was ook een beetje in Korea! Succes met de terug reis en tot in een herfstig Nederland.
  8. Mieke:
    11 oktober 2016
    Terug naar het mooie Deventer, we zullen jullie mooi geschreven reisverhalen missen.
    Fijne terugreis. En straks zullen we de vakantie-was wel aan de waslijn zien hangen in een herfstig zonnetje.
  9. Tazz:
    11 oktober 2016
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Onuitwisbare herinneringen die jullie vanaf nu bij jullie dragen! Misschien zelfs wel jullie zienswijze veranderen... Stiekem ben ik best jaloers en had ik al dat eten ook wel willen proeven ;) nu de terugreis naar het koude Nederland.. Thuis..Hollandse koffie en broodjes en natuurlijk de poezenbeesten en heerlijk eigen bed, douche en wc! Vast niet zo mooi als Zuid-Korea maar toch ook erg fijn! Lieverds fijne, goed maar bovenal veilige terugreis! Liefs van ons!
  10. Jennifer:
    11 oktober 2016
    Super gaaf allemaal maar fijn dat jullie er weer zijn morgen
    goede reis gewenst en tot snel
    pat jen mi en den xxx