29-09: Sokcho + Seoraksan np

29 september 2016 - Sokcho, Zuid-Korea

Het kan verkeren. Gisteren kwam het met bakken uit de hemel en vandaag een stralende dag.Gelukkig maar want we hebben bedacht om o.a. naar het Seoraksan nationaal park te gaan. We fietsen eerst terug naar Daepo Port en nemen dan weg 462 naar het nationaal park. De weg loopt licht omhoog en loopt parallel met een rivier. Onderweg bij een supermarktje eten we een eenvoudige rijstmaaltijd voor de nodige energie.

op weg naar het seoraksan nationaal park

Een half uurtje later arriveren we bij het park. We kopen een kaartje en lopen naar het vertrekpunt van de kabelbaan.We gaan op weg en het uitzicht is spectaculair en naarmate we stijgen wordt het alleen maar mooier. Eenmaal boven klimmen we via trappen en rotsen naar een hoger gelegen plateau. We zitten nu op ruim 700 meter hoogte en hebben een prachtig uitzicht. Ver beneden ons zien we Sokcho liggen.

kabelbaan

Na de kabelbaan wandelen we verder, komen langs een mega Boeddha. Prachtig vakwerk, de details zijn zo mooi! Een bronzen versie Hyeonsugyo genaamd en 14 meter hoog.We lopen door naar de Sinheungsa Tempel, ook weer vakwerk met ook hier de mogelijkheid tot overnachten.

We kiezen ervoor nog een wandeling in het park te maken, we ervaren zo weer hoe prachtig het hier is. Van de drukte bij de ingang verneem je weinig in het park, het gebied is zo groot.Ook hier merken we dat hiking een zeer geliefde sport is, en de kleding doet er ook toe. In fel gekleurde outfits, jong en oud wordt er gewandeld. Wat ons in de winkelstraten al is opgevallen, er zijn zoveel outdoorzaken hier, onvoorstelbaar.

kleurrijke koreanen

We fietsen terug naar Sokcho en drinken koffie in de haven. Vinden weer een telefoon en geven die af bij de koffietent. We fietsen verder en onderweg stoppen we bij de Expo tower. Een ca 75 meter hoge toren met een mooi uitzicht over de stad Sokcho, havens en de zee.

Na wat boodschappen doen, drinken we eerst nog even wat op onze kamer. We zijn er klaar voor, heerlijk eten☺, een koreaans tentje waar je verschillende kleine gerechten besteld, waaronder dumplings en sushi (tonijn en garnaal), smullen dus.

We duiken er op tijd in, morgen op naar de demarcatielijn…….

1. 29 september 2016
    Vandaag een herfstdag. Regen en een harde wind .Morgen komt Jan Otto thuis, dan kan hij hIer meegenieten van jullie reis verhalen. Groetjes van Heit en Mem.
  2. Hans en ingrid:
    29 september 2016
    Sushi by me??? Geniet van de sushi en van jullie avonturen
  3. Jennifer:
    29 september 2016
    Gaaf zeg mooie plaatjes weer geschoten prachtig xxx
  4. Elze:
    29 september 2016
    Spectaculair die rotspartijen! Mooie ronde vormen!
    Wij gaan met de Cupjes op familieweekend.... hebben we daarna weer mooie foto`s en verslagen van jullie tegoed. Groet van ons allemaal.