30-6: operatiedag

30 juni 2017 - Deventer, Nederland

We waren gisteren mooi op tijd in het AMC. Na wat onderzoekjes en check check dubbelcheck was er tegen avond tijd om in de centrale hal wat te eten. Het laatste voedsel voor Jacq, want de volgende dag stond de operatie op het programma.
Gelukkig was en nog gelegenheid voor een lach en een traan maar er heerste vooral positiviteit.

IMG-20170629-WA0000

En toch is het dan raar om de schat op een kamertje in een heel groot ziekenhuis achter te laten. Daar loop je dan naar het metrostation wetende dat ze de volgende dag onder het mes gaat...

Ik besluit de trein van 16.03 uur te nemen want ik heb lang genoeg gewacht. Nog steeds geen belletje en de spanning stijgt. Dan gaat plots mijn telefoon. Ik sta op het perron en de trein komt over 5 minuten. Het is de chirurg en met een rustige, duidelijke stem verteld hij dat de operatie succesvol is verlopen. volgens het boekje. Er zijn geen complicaties opgetreden en ze hebben alles kunnen doen wat ze moesten doen. Gelukkig kon alles laparoscopisch dus dat is goed voor het herstel.

Om half zes was ik bij het AMC en begon het wachten. Jacq. was nog niet op haar kamer, ze lag nog op de verkoeverkamer. Nou was ik van de vorige operatie al gewend dat ze een beste slaapster is maar nu duurde het wel heel lang. Tegen zeven uur werd ik opgehaald door een verpleegkundige en met haar heb ik Jacq. opgehaald en teruggebracht naar haar kamer.

Afhankelijk van het herstel wordt bepaald wanneer ze naar huis mag maar de verwachting is dat het dit weekend zal zijn.

1. Ineke:
    1 juli 2017
    Oh wat een opluchting jongens ben zo blij voor jullie jacq nu snel herstellen en zie je in Deventer liefs ineke
  2. Marion:
    1 juli 2017
    Oh wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Gelukkig dat er geen complicaties waren. Nu dus herstellen en hopelijk goed nieuws over 10 dagen.
    Veel beterschap lieve Jacqueline!!
  3. Wies:
    1 juli 2017
    Wat een geweldig nieuws dat de operatie zo goed is verlopen .
    Op naar een goed herstel en ik duim mijn handen kapot voor goed nieuws.
    Veel liefs Wies.